Nyt fra bestyrelsen
Herunder ser du tidligere opslag.
Gode nyheder om hastigheden på vores veje i Selkær Mølle.
Udskiftning i bestyrelsen
Da Pia Østergård, tidl. Vesttoften 10, har solgt sit (og mandens) sommerhus i Selkær Mølle, er Bettina Johannesen, Vesttoften 36 trådt ind i bestyrelsen som fuldgyldigt medlem.
Status fra bestyrelsen i Grundejerforeningen Selkær Mølle.
I forlængelse af dialogen på Facebook omkring veje, hastigheden i området m.m., har bestyrelse haft et møde med Norddjurs kommune, samt efterfølgende afholdt bestyrelsesmøde.
På mødet med kommunen – og det efterfølgende bestyrelsesmøde - blev der blandt andet drøftet:
- Cykelsti til Glesborg
- Skiltning i området
- Hastighedsbegrænsning på Selkær Møllevej
- Hastighedsdæmpende foranstaltninger i området.
På bestyrelsesmødet drøftede vi også det eneste forslag der er kommet ind fra beboerne i området omkring hastighedsproblematikken. Forslaget er med i overvejelserne omkring hastighedsdæmpende foranstaltninger i området. Det undrer bestyrelsen, at så mange skrev de havde mange forslag til hvad der kunne gøres, men kun én indsendte et forslag som vi have bedt jer om.
Vi vil her gerne give jer en status på ovenstående 4 emner.
Vedr. cykelsti til Glesborg:
Kommunens medarbejdere kunne godt følge vores ønske om en cykelsti. De vil også hjælpe med at fremstille det som en del
af bruttoforslagene, men så kan de heller ikke gøre mere. Derfor opfordre de os (alle os der har sommerhus i området) til at kontakte nogle politikere i byrådet og gøre dem opmærksomme på forslaget, så de kan
være med til at få det prioriteret. Argumenterne for at lave cykelstien er f.eks.:
- Sikker cykelsti fra Selkær Mølle til Glesborg (og derfra videre til f.eks. Bønnerup og Fjellerup) vil give en bedre sammenhæng i området.
- Vil være en fordel for turismen i området.
- Sikker skolevej for børn fra Selkær by og evt. via en videreførelse også fra Kastbjerg.
- Fokus på de bløde trafikanter. Trafikken på Kastbjergvej gør at det er en farlig strækning for bløde trafikanter til/fra Selkær Mølle, Selkær by og Kastbjerg.
Så vil du hjælpe dette på vej, så skriv/ring til – eller kontakt på anden vis – ”dit” byrådsmedlem og gør dem opmærksomme på forslaget. Fra bestyrelsens side er der allerede kontakt til 2 byrådsmedlemmer, men des flere der kontakter dem, des større chance for at de gør noget ved det. Så gør det nu!
Vedr. skiltning i området:
Kommunen har godkendt, at vi kan arbejde videre med forbedring af skiltningen i området.
Vedr.
hastighedsbegrænsning på Selkær Møllevej:
Bestyrelsen har anmodet kommunen om at vurderer om der kan indføres en hastighedsbegrænsning på 50 km/t på Selkær Møllevej. Årsagen
er faren for uheld, dels med bil mod bil, men især med bil mod en blød trafikant.
Kommunens medarbejdere kunne godt se risikoen og vil undersøge mulighederne for at lave en hastighedsbegrænsning på 50 km/t på Selkær Møllevej.
Vedr. hastighedsdæmpende foranstaltninger i området:
Problematikken med for høj hastighed i området blev forlagt kommunen og mulige løsningsforslag blev drøftet. Kommunen
støtter ikke projekter af denne type økonomisk.
Efterfølgende har bestyrelsen været ude i sommerhusområdet i Bønnerup, for at se de fartdæmpende foranstaltninger der er lavet der.
Det er besluttet
at bestyrelsen udarbejder et projekt omkring anlæg af hastighedsdæmpende foranstaltninger i området. Bestyrelsen i øjeblikket i gang med at indhente forslag og tilbud fra firmaer, der kan levere typegodkendte hastighedsdæmpende
foranstaltninger.
Projektet fremsendes til kommunen for godkendelse. Som en del af denne godkendelse, indhenter kommunen accept fra politiet.
Bestyrelsen holder jer opdateret på ovenstående emner.
Mvh.
Bestyrelsen for
Grundejerforeningen Selkær Mølle
Fibernet/Waoo er nu i Selkær
Opdatering den 16/06/20:
De første sommerhuse er nu koblet op til Fibia.
Når alt gravearbejde er afsluttet,
vil der være en gennemgang af Fibias egne folk.
Er du som sommerhusejer ikke tilfreds med re-etableringen, skal du kontakte Fibia direkte på email på adressen reetablering@fibia.dk
Opdatering den 18/10/19:
Vi er nu kommet over de mindst 90 tilmeldinger og det er derfor helt sikkert, at der kommer Fibernet til Selkær Mølle.
Vi giver besked, når vi hører nærmere om tidsplanen
herfor.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Vi har nu endelig mulighed for at få Fibernet til Selkær.
I får alle postomdelt Fibias tilbud, som vi har mulighed for at tilmelde os.
Der er opstillet et krav om, at minimum 90 husstande tilmelder sig, før fibernettet kommer til Selkær.
Pr. den 26.09 er vi på 71 tilmeldinger – så der er fortsat et arbejde at gøre for, at vi når de 90 stk.
Med Fibernet får adgang til:
1) Super hurtig Internet (50/50 Mbit
eller højere hastighed, efter behov)
2) Fastnet/ Telefoni
3) TV via /fra Waoo
Vi kan få etableret fibernet fra vores skel til vores bolig for kun 1.995 kr. Dvs. man kan fremtidssikre sit sommerhus for blot 2.488 kr., hvis man vælger Waoo Fritid 50/50 Mbit/s og sætter det i hvile efter den første mdr.
Fibernet er og bliver fremtiden, så vil vi i Selkær være med på fremtidens Internet, skal vi tilmelde os via: www.fibia.dk/selkær
Her kan man også læse mere om produkter og priser.
Vigtig info: Deadline for tilmelding er forlænget til og med 22. oktober 2019
Efter nogle gode snakke med Fibia, er det lykkes os at få fristen forlænget til og med den 22.10.2019.
Men har vi ikke samlet min. 90 tilmeldinger den dag, så kommer der desværre IKKE Fibernet til Selkær.
Så det er nu op til os selv, om vi i Selkær også skal have Fibernet.
Lad os bruge tiden til at overveje og beslutte os hver især mht. tilbuddet fra Fibia.
Venlig hilsen og god sensommer
Bestyrelsen
Orientering angående vejkontoen for Selkær-Mølle. 21.11.18
Orientering angående vejkontoen for Selkær-Mølle. 21.11.18
Bestyrelsen ønsker med denne skrivelse at orientere om, og redegøre for, nogle ekstraordinære forhold omkring vejkontoen i Selkær-Mølle.
Vi har igennem længere tid efterlyst regninger, for de opgaver som materielgården har udført i forbindelse med vedligeholdelse af vejene i området. Kommunen hævdede at regningerne var fremsendt til min e-boks, men der er de aldrig fremkommet. Kommunen har heller ikke kontaktet os pga. manglende betalinger, så det virkede nærmest som om de efterlyste regninger slet ikke eksisterede.
I forbindelse med at vi igen efterlyste en regning, og undertegnede i den forbindelse har en dialog med kommunen, kommer det frem at denne regning ikke er fremsendt til min e-boks, men i stedet er sendt til foreningens digitale postkasse. I forbindelse med at bestyrelsen i 2015 oprettede et cvr-nr til foreningen, blev der automatisk oprettet en digital postkasse tilknyttet dette cvr-nr. Den digitale postkasse befinder sig på virk.dk, og er ikke tilknyttet e-boks, som kommunen ellers tidligere har hævdet at regninger var sendt til. Beklageligvis var ingen af os i bestyrelsen opmærksomme på dette, og jeg fik aldrig aktiveret konto.
Da vi nu for ca. 4 uger siden bliver gjort opmærksomme på den digitale postkasse, og at det er hertil regningen er sendt, får vi genaktiveret kontoen.
Denne aktivering kastede lys over sagen. I vores digitale postkasse lå der ubetalte regninger tilbage fra 2015, dem som vi har rykket for gentagende gange. Det er som skrevet regninger for udført arbejde i området vedrørende vores veje, beskæring, grus-udlægning, vejskrab osv. I alt var der regninger for ca. 142.000. Disse regninger blev omgående sat til betaling, og er selvfølgelig nu alle betalt. Da kommunen i flere omgange har fremsendt rykkerskrivelser, samt sat nogle af regningerne til inkasso, er det ikke muligt at opgøre alle omkostningerne endnu. Vi kan derfor påregne, at der kommer et efterslæb på nogle renter hos Skat, gælds-styrelsen, hvor regningerne lå til inkasso. Dette beløb kan vi desværre først få oplyst i starten af det nye år.
Vi kan oplyse at både kommunen og Skat har været yderst hjælpsomme med at få reddet det hel ud.
Der er med stor beklagelse at dette er sket, og det er selvfølgelig bestyrelsens ansvar at regninger for udført opgaver bliver betalt til tiden.
Alligevel kan vi ikke lade være med at undrer os over, at kommunen ikke påtaler de manglende betalinger, når vi har bestilt dem til nye opgaver. Ligeledes finder vi det underligt, at kommunen ikke har påtalt restancerne, når vi har rykket for udbetaling af de penge de opkræver for grundejerforeningen til vejkontoen. Faktisk undrer det os meget, at kommunen fortløbende har udbetalt de opkrævede penge, når vi har haft så stor en restance hos dem. End ikke i forbindelse med fysiske møde i starten af 2018, om brugen af vejkontoens midler og de tilhørende regnskaber, har kommunen påpeget det mindste omkring den store restance. Flere gange har de sagt at dokumenter var tilsendt min e-boks, dokumenter jeg aldrig har modtaget. Heller ikke ved de lejligheder, har de påpeget at der var tale om den digitale postkasse på virk.dk og ikke e-boks, som de hævdede.
Vi har som sagt nu fået ryddet op i det hele, og de penge kommunen opkræver, er ajourført så vi dags dato har fået hvad vi havde til-gode hos dem og omvendt.
Når vi har betalt de nye stykker asfalt med bump, og de tilhørende skilte, er der ca. 20.000,- tilbage på vejkontoen. Til januar tilgår der igen kr. 61.000, det er det beløb som opkræves over ejendomsskatten. Som nævnt vil der til den tid også fremkomme en endelig opgørelse over renteomkostninger. Men der er – og har altid været fuld dækning for alle de udførte opgaver.
Er der spørgsmål til ovenstående, er man velkommen til at skrive til undertegnede.
På bestyrelsens vegne:
Formand Ann Villadsen